Przepisy & regulacje

W Polsce Trikke zgodnie z Kodeksem Drogowym jest rowerem. Zezwolenie na Trikke elektryczny nie obejmuje wszystkich krajów europejskich. Ponieważ Komisja Europejska jeszcze nie certyfikowała elektrycznych Trikke , zezwolenie zależy od prawa poszczególnych krajów.

Ostatnio, coraz więcej państw UE zatwierdziło elektryczne Trikke na drogach publicznych.

Od 25 sierpnia 2011 r., były to kolejno:
- Austria – jako E-rower max 25km/h
- Belgia – jako pojazd elektryczny max 18km/h – konieczne ubezpieczenie OC
- Holandia – jako specjalny rower max 25km/h – konieczne ubezpieczenie OC
- Polska – jako e-rower max 25km/h
- Szwecja - jako e-rower max 20km/h
- We Francji, Hiszpanii i kilku innych krajach, codzienna praktyka pokazuje, że użytkownik musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej.

Trikke Europe pracuje nad legislacją elektrycznego Trikke w całej Europie. Dopuszczenie Trikke do użytku na drogach publicznych zależy od krajowych przepisów. Więcej informacji uzyskasz od sprzedawcy Trikke Poland lub Trikke Europe.

Ubezpieczenie

Ponieważ Trikke jest pojazdem silnikowym z napędem elektrycznym zgodnie z prawem podlega ubezpieczeniu na wykorzystanie na drogach publicznych w większości krajów UE. Skontaktuj się z lokalnym ubezpieczycielem. 
 

Verzekering stap voor stap

1. Noteer uw VIN nummer. question-mark
2. Sluit uw verzekering direct online af
3. U ontvangt per post uw verzekeringsplaatje.
4. Bevestig het verzekeringsplaatje.  

Nu direct verzekeren

Share

FacebookTwitterStumbleuponGoogle BookmarksLinkedin